Hjem / Ny DG elev? / Slotskollegiet / Hvor skal du bo?

Hvor skal du bo?

Slottet ligger i unikke naturomgivelser i udkanten af Dronninglund Storskov og i gåafstand fra Dronninglund Gymnasium.

De første 16 studieboliger er indrettet i slottets østlige fløj (Nonnefløjen) ud mod kirken. Boligerne er unikke på hver deres måde, så alle elever har deres eget kollegieværelse med fine toilet- og badefaciliteter og fri adgang til vaskemaskine. Desuden er der etableret et mindre, fælles køkken og en rummelig spise- og opholdsstue.

Slotskollegiet er en levende størrelse med stor søgning, og antallet af værelser vil gradvist øges over de næste år – og dermed vil nye værelsestyper blive taget i brug. De fleste af kollegiets studieboliger er enkeltmandsstudieboliger – men enkelte større vil også kunne tilbydes til to elever (som så deler en lidt højere husleje). Det vil i sådanne tilfælde altid være elever, som på forhånd kender hinanden, og har et udtrykt ønske om at bo sammen, der tilbydes denne mulighed (det kan jo f.eks. være, at I er tidligere værelseskammerater fra et efterskoleophold). Det er samtidig kun muligt at bo to af samme køn i vores studieboliger.

Indretningen af din studiebolig får du selv lov til at bestemme, og du medbringer selv de møbler og det inventar m.v., som du ønsker at have i studieboligen. Hvis du ønsker andre farver på væggene, end dem, der er der, når du flytter ind, så skal der forud indgås aftale med slottets ejere. Det samme gælder, hvis du ønsker at udskifte/fjerne gulvtæpper m.v.
Da både Nonnefløjen og lejligheden i Hovedgården er fredede bygninger, så er det kun Dronninglund Gymnasiums pedel, Erik Christensen, som må bore huller i vægge m.v., hvis du ønsker at hænge billeder, plakater, hylder m.v. op.

Om sommeren er der fine muligheder for, at sidde ude i gårdhaven eller benytte sig af slotsparken – der er masser af plads og højt til himlen.