Hjem / DG – Sound & Performance

DG – Sound & Performance

Vi forfølger drømmen om endnu mere musik! Derfor lancerer vi efter sommerferien DG - Sound & Performance, hvor musikeleverne i dén grad får mulighed for at styrke deres musiske CV.

Helt konkret betyder det:

- soloundervisning og coaching i dine musiske styrker - uanset om du synger, spiller instrumenter eller begge dele.

- undervisning i stage performance, hvor du bliver endnu stærkere i at vise dit talent frem på scenen

- lydstudieteknik: besøg et professionelt lydstudie i Aalborg, og lav din egen udgivelse.

- større fokus på elektronisk musikproduktion for de musikelever, der er fascinerede af at lave egne beats

- og så bliver du en del af et levende og veletableret musikmiljø, der rækker langt ud over den enkelte musiktime.

Se mere om musikstudieretningerne her: Studieretninger

Du kan læse mere i pressemeddelelsen her:

Årets store forestilling med dans, sang, musik og skuespil blev en ubetinget succes – hvis man skal dømme efter de mange positive reaktioner fra de ca. 1000 gæster, der overværede forestillingen.

Og nu tager vi konsekvensen af de erfaringer, vi har gjort gennem de mange år, vi har lavet ”årets store forestilling”, og forfølger drømmen om endnu mere musik, fortæller rektor Lars Jørgensen.

År for år kan vi se, hvorledes vores musikelever vokser musikalsk gennem det enorme arbejde, de lægger i forestillingerne. Og så dagen efter sidste forestilling er det hele pakket sammen. Men hvorfor det? Hvad med at udnytte al den erfaring musikerne har fået ved at være med i forestillingerne i 1g, i 2g og i 3g og udvikle dem endnu mere og på endnu flere ”strenge”, fortsætter Lars Jørgensen.

Og det er denne udviklingsstrategi, der kan skabe og udfolde et super kreativt musikmiljø, Dronninglund Gymnasium nu er ved at sætte i værk, så DG efter sommerferien kan tilbyde musikeleverne på musik-studieretningen en opgradering af deres musiske CV med en række spændende tilbud:

Soloundervisning og coaching i elevernes musiske styrker - uanset om eleverne synger, spiller instrumenter eller begge dele. Undervisning i stage performance, så eleverne bliver endnu stærkere i at vise deres talent frem på scenen.

Og så kan vi som noget helt særligt tilbyde eleverne lydstudieteknik – hvordan får de den optimale lyd ud af deres musik – og dertil kommer, at de kan få mulighed for at indspille deres egen udgivelse i et professionelt lydstudie i Aalborg, fortsætter Lars Jørgensen.

”Vi vil også opgradere på elementet elektronisk musikproduktion til de musikere, der er lidt fascineret af at lave sine egne beats and tracks via den nyeste computerteknologi og musiktrends, fortæller Lars Jørgensen.

Elektronisk musik er meget eksperimenterende og taler til et kreativt sind med forskellige lyde og effekter, der kan skabe noget unikt og anderledes. Og så er der et marked for den slags musik.

Vi ved af erfaring fra vores elever, at netop den elektroniske tilgang til at fordybe sig i en verden af musikproduktion kan skabe grundlaget for et fedt studiejob, hvor man sælger sine lyd- og lytteoplevelser kommercielt, fortsætter Lars Jørgensen.

Desuden ligger der i opgraderingen af studieretningen, at eleverne også skal have nogle vilde koncertoplevelser.

Og endelig kan DG med sin store kontaktflade til professionelle musikere – hvoraf mange er gamle DG-elever, der har fået en karriere inden for musik – tilbyde eleverne at blive en del af et levende og veletableret musikmiljø, der rækker langt ud over den enkelte musiktime.

De mange tiltag kommer jo ikke på en gang, men er spredt ud over de tre år på DG, men vi satser stærkt på at kunne lægge ud med soloundervisning og coaching allerede i 1g og så har vi allerede flere aftaler med professionelle musikere og sangskrivere, for mange drømmer jo også om at spille deres egen musik. Den drøm vil vi gerne gøre til virkelighed, slutter Lars Jørgensen.