Hjem / DG elever! / Fra DG til forældre / Elev- forældreaften

Elev- forældreaften

I september måned afholdes der elev-forældreaften (også kaldet forældremøder) for 1g-klasserne. Her får forældrene mulighed for at møde alle eleverne og klassens lærere.

Tilmelding til møderne foregår via vores billetsystem Safeticket, og det direkte link til tilmelding findes i det brev, som forældre og elever modtager i deres e-boks.

Programmet for møderne varierer fra klasse til klasse, men de faste programpunkter er følgende:

• Præsentation af elever, lærere og forældre i klassen.
  • Klassens lærerteam orienterer om deres opgaver i forhold til klassen
  • Studievejleder orienterer om sin rolle, og om hvordan han/hun kan støtte den enkelte elev.
  • En af gymnasiets uddannelsesledere eller vicerektor orienterer om årets gang i 1.g og forældrekontakt i løbet af de 3 år.
  • Rektor Lars Jørgensen orienterer om vores forventninger til eleverne, og hvad elever og forældre kan forvente af os.

Der vil også være mulighed for informationer om elevernes valg af studieretning.